Despre

OTP Bank România este parte a OTP Group, unul dintre cele mai importante grupuri financiare din Europa Centrală şi de Est, cu operaţiuni în ţări precum Ungaria, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia, Serbia şi România.

Prezentă din 2004 pe piaţa bancară locală, OTP Bank Romȃnia şi-a propus să devină o bancă universală puternică și să ofere servicii complete pentru clienţi persoane fizice şi companii.

În toate acţiunile pe care le-a întreprins de-a lungul celor peste zece ani de când este prezentă pe piaţa locală, OTP Bank România şi-a construit, prin inovaţie şi competenţă, drumul către acest obiectiv, oferind servicii bancare competitive atât persoanelor fizice, cât şi companiilor.

Decembrie 1995 – RoBank a primit autorizarea de funcţionare ca bancă universală în România. Patru ani mai târziu, aceeaşi bancă a fost selectată dintr-o listă de 10 bănci româneşti pentru calculul ratelor zilnice BUBID/BUBOR, în timp ce, în 2000 RoBank a semnat un acord cu BERD pentru a participa la Programul de Facilitate al Comerţului Străin, proiect în valoare de 100 milioane USD.

2003 – RoBank a încheiat o înţelegere cu Eximbank, cu privire la finanţarea şi pre-finanţarea producţiei de export. În cursul aceluiaşi an, banca a participat la proiectul Băncii Mondiale pentru finanţarea zonelor rurale, obţinând subîmprumuturi de până la 1 milion USD pentru fondurile proiectelor de finanţare din toate segmentele economiei rurale.

2004 – OTP Group a achiziţionat 99,99% din RoBank, 0,01% aparţinând altor companii, membre ale OTP Group.

2007 – La sfârşitul celui de-al treilea trimestru al anului, activele totale ale OTP Bank România au crescut cu 15,9%, pâna la 236,4 miliarde HUF (930.706.800 EUR). Pierderile din împrumuturi au fost semnificativ mai mici decât în al doilea trimestru al aceluiaşi an. 

Veniturile din dobânzi nete au crescut semnificativ, până la 93%, datorită întăririi bazei de depozite a băncii.

Într-o singură lună, în decembrie 2007, 20 unităţi teritoriale noi au fost deschise, OTP Bank atingând numărul de 104 unităţi teritoriale.

2008 – a fost primul an profitabil din istoria companiei, cu o creştere a câştigului operaţional de 65,5% comparativ cu 2007 (de la 10,152 milioane HUF la 16,800 milioane HUF).

2009, 2010 - ani dificili pentru jucatorii de pe piaţa bancară. În timpul acestor ani de criză, principalele obiective ale OTP Group (aşadar şi ale OTP Bank România) au fost menținerea stabilităţii, a lichidităţii și a profitabilităţii.

2011 – Subsidiara românească a OTP Group a încheiat anul 2011 cu o performanță financiară pozitivă, potrivit raportului prezentat la Bursa de Valori din Budapesta. Astfel, Banca a înregistrat un profit de 13 de milioane de lei, după impozitare, în timp ce profitul operațional a rămas stabil în cursul anului.

2012 – OTP Bank România a continuat să îşi consolideze poziția pe piața locală şi să transforme provocările în oportunități reale de dezvoltare și întărire a relațiilor cu clienții noștri.

2013 – În 2013, am adoptat o strategie prudentă dar, în același timp, am mizat pe extinderea volumul de credite, avȃnd drept avantaj faptul că OTP Bank România este o bancă autofinanțată şi dispune de resursele necesare extinderii creditării.

2014 – Ȋn data de 30 iulie, 2014, OTP Bank România a semnat contractul de achiziție în procent de 100% a acțiunilor Millennium Bank România, membră a Banco Comercial Português. Valoarea tranzacției este de 39 milioane de EUR. Această achiziție susține în mod eficient atingerea obiectivului nostru strategic pe termen mediu, de a intra în topul primelor 10 bănci din România și, în același timp, ne consolidează poziția de furnizor stabil de servicii financiare universale.

2015 - Ȋn data de 8 ianuarie 2015, OTP Bank România anunţa finalizarea achiziţiei în procent de 100% a acţiunilor Millennium Bank România, în urma tranzacţiei în valoare de 39 milioane de euro. Ca urmare a achiziţiei, cota de piaţă a OTP Bank România va ajunge la aproximativ 2%, iar banca rezultată în urma fuziunii va urca astfel pe locul 13 în clasamentul băncilor prezente în România. 

Contact

Contact Center
pentru informații suplimentare
(luni-vineri, orele 8:30 - 21:00)

0800 88 22 88
apelabil gratuit din orice rețea fixă sau mobilă din România

+ 4021 308 57 10
apelabil și din străinătate

Card Helpdesk
pentru blocarea cardului bancar
(disponibil 24/7)

+4021 308 57 11
apelabil și din străinătate

Cursul azi

MonedaCurs